Apreta intro per cercar
93 540 93 50
Activitats culturals a Teià
Programació esportiva a Teià 2023-24 (infoesports)
Butlletí municipal 149
Activitats culturals a Teià
Activitats culturals a Teià
Programació esportiva a Teià 2023-24 (infoesports)
Programació esportiva a Teià 2023-24 (infoesports)
Butlletí municipal 149
Butlletí municipal 149
previous arrow
previous arrow
next arrow
next arrow

Les colònies controlades de gats es posen al dia

Imprimir correu electrònic

p.16 colonia gats02Les colònies controlades de gats ferals o gats de carrer a les zones urbanes són la millor opció per aconseguir una situació d’equilibri entre aquests animals i les persones que hi viuen de cara a garantir les condicions sanitàries dels felins i la salubritat de l’entorn.

La seva creació, control i supervisió correspon a l’Ajuntament, en col·laboració amb la societat protectora DANA i el Centre Veterinari Teià. En l’actualitat, n’hi ha sis d’autoritzades, sotmeses a control clínic i alimentades per persones acreditades: dues de situades als carrers de la Molassa, Tenor Viñas, una altra a prop del carrer de Tarragona, i tres més als horts del carrer de Víctor Font Gual, així com a l’entorn de la piscina municipal i l’antic escorxador.

Totes les colònies estan equipades amb un dispensador de menjar i una abeurador, i reben la visita periòdica dels voluntaris i voluntàries que s’encarreguen del fer-ne un seguiment adequat. Aquest va ser, precisament, un dels elements més destacats que tots els grups municipals van valorar en ocasió de la concessió del títol honorífic Tei Plata 2022 a DANA en reconeixement a la seva trajectòria.

Millores de l’entorn

Recentment, la Regidoria de Medi Ambient, amb el suport dels Serveis Municipals, ha instal·lat uns tancats metàl·lics per evitar que els senglars accedeixin al menjar i s’han retolat amb cartells en què s’informa de la funció de les poblacions felines i de la prohibició d’alimentar-les, ja que es tracta d’una tasca reservada a DANA.

El 2021, l’Ajuntament va sol·licitar assessorament a la Diputació de Barcelona per adequar i millorar les l’entorn on s’ubiquen. L’informe constatava que la gestió era correcta, però plantejava la necessitat de transferir la que hi havia a la zona esportiva de Sant Berger al terreny del davant, i concentrar la població dispersa que hi havia aleshores al carrer de Tarragona al torrent de Vallmora, que és ben bé al costat.

L’informe recomana fer pedagogia entre les persones que alimenten els gats del carrer perquè abandonin aquesta pràctica: “La presència d’aliment incontrolat pot atraure altres espècies oportunistes com les guineus, senglars, rosegadors o insectes”. Per això, “controlar i concentrar els punts d’alimentació ajuda a l’estabilització de les poblacions de gats”, que aleshores deixen de ser rodamons i de generar conflictes.

colònia gats 005Avantatges de les colònies

Entre els avantatges que suposen les colònies controlades de gats, l’àrea de Salut Pública de la Diputació en destaca els següents:

- La millora de les condicions de sanitàries dels animals i de la salubritat de l’entorn, gràcies a la cura de l’espai per part dels voluntaris i voluntàries de DANA i a l’atenció veterinària (mitjançant la detecció d’animals malalts i l’administració de tractaments antiparasitaris).

- El control de la població mitjançant l’esterilització, la qual cosa evita tres coses: la sobrepoblació, els problemes associats al zel (com ara les baralles entre mascles, el marcatge territorial o els miols de reclam) i, sobretot, el deteriorament prematur de la condició física de les femelles per les múltiples gestacions.

- La millora de la condició física dels gats per una adequada nutrició. A més, l’ús del pinso evita en gran mesura la descomposició del menjar i la presència de plagues.

- La col·laboració amb la societat protectora, que reflecteix la demanda social creixent de protecció i respecte envers els animals. A més, s’hi afegeix el benefici que per algunes persones suposa el tenir cura d’aquests gats.

Tot plegat contribueix a afavorir la comprensió ciutadana i a disminuint les queixes per molèsties, ja que els gats atesos resulten menys conflictius amb el veïnat. Si voleu, us podeu descarregar el díptic Les colònies de gats en l'àmbit urbà que trobareu al peu d'aquesta publicació.

Agenda

TALLER PICASSO.JPG
Dimarts, 26 Setembre
17:30
Biblioteca de can Llaurador
Parlem .png
Dimarts, 26 Setembre - 26 Setembre
17:30 - 19:00
Espai Can Llaurador
web cinema amb valors.jpg
Dimecres, 27 Setembre
18:00
Biblioteca de can Llaurador
SINSONTE_TEVIS_RGB-768x1182.jpg
Dimecres, 27 Setembre
19:15
Biblioteca de can Llaurador
Parlem .png
Dijous, 28 Setembre - 28 Setembre
09:30 - 11:00
Parlem .png
Dijous, 28 Setembre - 28 Setembre
19:00 - 20:30
Formació Entitats.png
Divendres, 29 Setembre
19:00
WhatsApp Image 2023-09-15 at 18.14.41.jpeg
Divendres, 29 Setembre
20:30
Teatre de la Flor de la Palma
WhatsApp Image 2023-09-15 at 18.14.41.jpeg
Dissabte, 30 Setembre
18:00
Teatre de la Flor de la Palma

Exposicions

web expo AAMA ok.jpg
04 Setembre - 28 Setembre
cartell jpg.png
08 Setembre - 01 Octubre
expo mandales.JPG
03 Octubre - 28 Octubre
expo aparador de les meravelles.JPG
03 Octubre - 28 Octubre

Serveis

La Deixalleria

La deixalleria Mancomunada Teià, Alella, el Masnou

Recollida de mobles

Servei de recollida de mobles i trastos vells

Certificat Digital IdCat

Et tramitem l'alta i renovació del certificat digital IdCat

OMIC

Oficina Municipal d'informació al Consumidor

Renovació del DNI

Servei de renovació del DNI a Teià

Benvinguda Nadons

Obsequi als nadons nascuts aquest any

Taxi a demanda

Nou servei de Taxi a demanda

Què pots fer?

Infoesports

Programa i horaris de les activitats esportives del Poliesportiu el Cim

Activitats a la Unió i Masia can Llaurador

Cursos i Activitats culturals a la Unió i Masia de can Llaurador

Centre Enoturístic i Arqueològic de Vallmora

Jaciment arqueològic d’època romana situat a Teià i gestionat per la Mancomunitat de Serveis d’Alella, El Masnou i Teià

Teià, camins de goig

Recorreguts memorables per Teià. Descarrega't aquest tríptic per conèixer els millors racons de la vila

AMI
Massarosa
Enoturisme d'Alella
Parc serralada litoral
Ajuntament de Teià. Tots el drets reservats • C Pere Noguera, 12 • 08329 Teià • T 93 540 93 50 • ajuntament@teia.cat