Ajuntament de Teià

Informació Institucional

Representants polítics, retribucions, normativa, empleats públics, etc

Gestió econòmica
Pressupostos, Subvencions, contractacions, períodes de pagament, contractes ...
Participació ciutadana

Espais i mecanismes de participació ciutadana, tràmits i processos

Composició del Ple

Integrat per la totalitat dels regidors i regidores i presidit per l'alcalde, estableix les línies d'actuació municipal i resol les qüestions més importants, amb funcions de tipus constitutiu, planificador, reglamentari i fiscalitzador de la funció executiva.

Els Plens Municipals ordinaris es realitzen el tercer dijous de cada dos mesos (Gener, Març, Maig, Juliol, Setembre i Novembre) excepte modificacions. Els extraordinaris depenen de la seva urgència i normalment també es realitzen la tercera setmana dels mesos que es convoqui

Equip de govern

L'audiència prèvia al ple - Precs i preguntes

  • Els veïns i les veïnes poden intervenir per formular els precs i les preguntes que considerin oportuns sempre que estiguin relacionats amb aspectes de competència municipal.
  • L'alcalde o alcaldessa la convocarà prèvia a cada sessió ordinària del Ple municipal.
Els veïns i veïnes que hi vulguin intervenir s'han d'inscriure, identificant-se i fent constar la temàtica a la qual farà referència la seva intervenció, mitjançant qualsevol dels sistemes següents:
  • Instància Genèrica presentada a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Teià
  • Instància presentada al Registre General de l'Ajuntament a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC).
 

Butlletí 141   [Abril de 2021]

Salutació de l'alcalde

El passat 2 de febrer vaig informar públicament al ple municipal que la Justícia havia dictat sentència contra l’aprovació definitiva del text refós del Pla d’Ordenació Urbana Municipal (POUM), arran del contenciós administratiu presentat pels propietaris del sector de Vallbellida-Can Falcó.

L’endemà en vam donar trasllat a la ciutadania a través del web i les xarxes socials municipals, i ara ho fem en aquest Butlletí Municipal.
Aleshores vaig rebatre que es tractés d’un “fracàs polític i tècnic” –contradient les paraules del portaveu de Cs– perquè darrere aquest POUM, aprovat definitivament l’any 2016 per la Generalitat, amb text refós inclòs, és resultat de la feina ben feta dels tècnics municipals i de l’equip redactor extern, i de tots el governs municipals i grups municipals dels quatre darrers mandats per haver arribat a l’aprovació inicial i a la provisional del POUM. I acabava la meva intervenció afirmant que “per a mi, personalment, no és un fracàs; és una gran decepció i un gran daltabaix davant una sentència incomprensible”.

El 2016, l’urbanista i arquitecte redactor del POUM, Estanislau Roca, apuntava que “Teià és una joia del Maresme perquè va suportar bé la pressió urbanística associada a la construcció de l’autopista i perquè en aquests darrers anys, arran de l’última crisi, hem estat a temps per reconduir disfuncions existents en el planejament i per reorientar-lo sense excessives pressions cap a un model de desenvolupament sostenible, integrat i ambientalment eficient”. I segons l’arquitecte municipal, Josep Anton Novo, “el POUM és la foto finish de Teià: un document molt correcte que no canviarà gaire la fesomia del poble”. I així ho vaig defensar jo com a alcalde.

Per això, com que la sentència encara no és ferma, el govern de Teià hi ha presentat dos recursos de cassació –davant del Tribunal Suprem i del Tribunal Superior de Catalunya–, i també ho ha fet la Generalitat –al Suprem–, pel que considerem una vulneració de drets fonamentals.

Així que es pugui, amb les restriccions derivades de la pandèmia, es farà una audiència pública monogràfica sobre la qüestió, per informar la ciutadania de primera mà.

 

Ajuntamentdeteia