Ajuntament de Teià
Informació Institucional
Representants polítics, retribucions, normativa, empleats públics, etc
Gestió econòmica
Participació ciutadana
Espais i mecanismes de participació ciutadana, tràmits i processos
Representants polítics, retribucions, normativa, empleats públics, etc
Espais i mecanismes de participació ciutadana, tràmits i processos
1 .-Aprovació de l’acta de la sessió anterior, corresponent a les sessions següents.-
- Ple ordinari núm. 1/2024, de 25 de gener de 2024.
- Ple extraordinari i urgent núm. 2/2024, de 7 de març de 2024.
Propostes dictaminades per la comissió informativa de l’àrea 1 (Gestió econòmica) en la sessió del 12.03.2024:
2.- PRP2024/394. Aprovació de la relació de factures extrajudicials 001/2024. Exp. 2024/483.-
3.- PRP2024/403. Aprovació de la relació de factures extrajudicials 002/2024. Exp. 2024/514.-
PART DE CONTROL4 .-Donar compte del Decrets d’Alcaldia núm. 32/2024 al 179/2024, del 22.01.2024 a 17.03.2024.-
5 .-Donar compte dels acords adoptats per la Junta de Govern Local en les sessions següents.-
JGL núm. 03, ordinària, de 25.01.2024
JGL núm. 04, ordinària, de 01.02.2024
JGL núm. 05, ordinària, de 08.02.2024
JGL núm. 06, ordinària, de 15.02.2024
JGL núm. 07, ordinària, de 22.02.2024
JGL núm. 08, ordinària, de 29.02.2024
JGL núm. 09, ordinària, de 07.03.2024
JGL núm. 10, ordinària, de 14.03.2024
6 .-Donar compte de la Resolució d’alcaldia 2024/104, de data 5 de febrer de 2024, d’aprovació de la delegació parcial al Consell Comarcal del Maresme de la competència necessària en matèria de policia local, protecció civil, prevenció i extinció d’incendis, per delegar l’aprovació de les bases i la convocatòria, així com el desenvolupament del procés, per a la selecció dels membres del cos de la policia local, amb categoria d’agent, vacant a la plantilla i inclosos en la corresponent oferta pública d’ocupació, per modalitat d’accés o torn lliure.-
7.- PRP2024/391. Moció de suport a la pagesia, transaccionada per CAT-ERC, Gent de Teià i Junts per Teià.-
8 .-Suggeriments i preguntes.-
Integrat per la totalitat dels regidors i regidores i presidit per l'alcalde, estableix les línies d'actuació municipal i resol les qüestions més importants, amb funcions de tipus constitutiu, planificador, reglamentari i fiscalitzador de la funció executiva.
Els Plens Municipals ordinaris es realitzen el tercer dijous de cada dos mesos (Gener, Març, Maig, Juliol, Setembre i Novembre) excepte modificacions. Els extraordinaris depenen de la seva urgència i normalment també es realitzen la tercera setmana dels mesos que es convoqui
La sessió es convocarà mitja hora abans dels plens ordinaris i tindrà una durada màxima de 25 minuts. El funcionament de les sessions serà el següent:
En un entorn cada cop més complex i interrelacionat, on els polítics tenen limitacions per copsar la totalitat dels impactes que tenen les polítiques públiques en la societat, és necessari introduir elements de debat i col·laboració en els procediments de presa de decisions.
Si hi sumem el valor que la nostra societat dóna a la diversitat i el fet que cada cop més demanem a les polítiques i els serveis públics que s'adaptin a aquesta diversitat, arribem a la conclusió que és del tot necessari introduir mecanismes de relació entre les administracions públiques i la ciutadania.
La participació ciutadana és un d'aquest mecanismes de relació. I el Consell Redactor del Butlletí, un dels eixos que permet introduir en aquesta publicació municipal elements de debat, opinió i participació.
La filosofia d'un butlletí participatiu com el nostre és incorporar persones diverses, obrint un espai per introduir diferents opinions i establir un grup de treball que vetlli perquè el Butlletí Municipal tingui un contingut de qualitat.
Actualment, l'espai es distribueix aproximadament al 50-50% entre l'apartat de l'equip de govern i l'apartat participatiu, equiparant l'espai dedicat a informar sobre la tasca de govern amb el dedicat a les aportacions dels col·laboradors.
De fet, aquest model de treball és ben singular: entre tots els municipis de la comarca, l'únic que introdueix metodologies participatives en el butlletí municipal és el de Teià. És a dir, dels trenta municipis que conformen la comarca del Maresme, tan sols un disposa d'un apartat dedicat a gent externa a l'equip de govern. I aquest fet és el que aporta trets diferenciadors al nostre butlletí. En primer lloc, amb apartats que donen veu a persones del poble -com l'Enquesta, el Digues! o el T-People-; en segon lloc, amb un espai dedicat a les entitats que donen vida al poble, amb el Grups i Associacions; i en tercer lloc, amb els apartats dels propis col·laboradors i col·laboradores del Butlletí Municipal, com La Veu Interior, La Família Bonastre, Amb ulls de Pepita, Apunts d'Història o La Foto.
I tot plegat, donant un valor inestimable: la integració de persones que aporten diversitat a l'equip redactor i que vetllen per la qualitat del contingut publicat.
No t'engresca participar-hi?